دسته‌بندی نشده

معرفی چتر سرعتی و کاربرد های آن در ورزش های مختلف

در تمرینات ورزشی یکی از وسیله های خاص که برای افزایش سرعت و مقاومت استفاده می شود چتر سرعتی (چتر مقاومتی) می باشد‌. در ادامه و در مقاله پیش رو از آگرین در مورد این وسیله و کاربردهای آن توضیحاتی خواهیم داد. امروزه در تمرینات ورزشی یکی از تکنیک هایی که جنبه اصولی و اساسی دارد تقویت بدن خصوصا در بخش استقامتی آن می باشد که استفاده از چتر سرعتی می تواند کمک مؤثری در این زمینه داشته باشد.

چتر سرعتی چیست؟

چتر سرعتی(مقاومتی) همانگونه که از نام آن پیداست وسیله ای ورزشی است که در تمرینات برای افزایش سرعت و مقاومت ورزشکار مورد استفاده قرار می گیرد. شکل ظاهری این وسیله ورزشی بصورت یک نیم دایره چتر مانند و از جنس پلاستیک بوده که به وسیله یک بند به دور کمر ورزشکار بسته شده و هنگام دویدن به سمت جلو یک نیروی مخالف در جهت حرکت ورزشکار بوجود آورده که باعث بروز اصطکاک خواهد شد. همین امر موجب گردیده ورزشکار با نیروی بیشتری حرکت نموده که باعث تقویت عضلات، تقویت سیستم تنفسی و بالا بردن استقامت در فرد خواهد شد.

در طراحی چترسرعتی یا مقاومتی بایستی بگوییم که این وسیله ورزشی در اندازه های مختلف ساخته می شود. همانند چتر نجات بعد از باز شدن پشت سر ورزشکار در برابر هوا مقاوت می نماید. از این وسیله ورزشی به عنوان یک ابزار در تمرینات مقاومتی و هوازی استفاده می گردد. مسلما هر چه اندازه چترها بزرگتر باشد مقاومت بیشتری داشته و ورزشکار فشار بیشتری را تحمل خواهد نمود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *